Artikkelit avainsanalla: yhteiskunnallinen yrittäjyys

Tata_mielta_pieni

Sanat suuhun

Arvot kohdallaan!

Yhteiskunnallisten yritysten tavoite ja koko toiminnan lähtökohta on yhteiskunnallisen hyvän tuottaminen: nämä yritykset tekevät hyvää ja jakavat hyvää. Nämä yritykset ovat sitoutuneet käyttämään voitostaan yli puolet yhteiskunnallisen toimintansa kehittämiseen. »

Kuvassa (alk. vas.) Ushma Karnani, Riku Nieminen, Kaisa Hela ja Heikki Ranta

Case, Ilmiö

Nauru kuuluu kaikille

Suomen Komediateatteri on ensimmäinen ammattiteatteri, joka on saanut Yhteiskunnallinen yritys -merkin. Se työllistää laaja-alaisesti kulttuurialan freelancereita, jotka ovat heikossa työmarkkina-asemassa. Suomen Komediateatterin ohjelmistossa on ollut yhteiskunnallisia aiheita käsitteleviä komedioita jo 20 vuoden ajan.  »

Jussin tyhja kansi.indd

Ilmiö

Arvokasta työtä

Yhteiskunnallinen yritys -merkki täyttää viisi vuotta, ja tällä hetkellä merkin käyttöoikeus on yli 80 yrityksellä. Suomessa on kuitenkin tuhansia yrityksiä, jotka hyötyisivät merkistä ja olisivat oikeutettuja siihen.  »

Ilmiö 4/2014

Ilmiö

Hyvä vai raha?

Yhteiskunnalliset yritykset etsivät paikkaansa julkisen ja yksityisen sektorin välissä. Niiden esiinmarssi kertoo asiakkaiden, työntekijöiden ja yrittäjien arvomaailman muutoksesta. »

Luotettava Kauneus

Case, Ilmiö

Harmaat pois!

Sertifiointiyritys Luotettava Kauneus nostaa kauneudenhoitoalan profiilia positiivisen ilmiantamisen keinoin. »